Paola Romero6 minutes de lectura

trivago millora el seu programa CPA o comissió i tindrà en compte les cancel·lacions (CPA net)

En españolin English,  en français, em português.trivago Net CPA Mirai

Fa un any, trivago llançava el seu model de participació basat en comissions per conversió o CPA (cost per adquisició o, senzillament, comissió) i Mirai va ser dels primers partners a escala mundial a implementar-ho.

Actualització març 2023: trivago llança Free Booking Links

Durant aquest any complicat, aquest model CPA ha resultat satisfactori i ha ajudat a reduir el risc de l’hotel, que només haurà de pagar per reserva realitzada (no per clics) i en mode comissió (cosa que l’hoteler entén bé) permetent així la participació en un metacercador tan important com trivago.

Les nostres dades mostren resultats tant de visibilitat, conversió com de rendibilitat molt interessants, tenint en compte l’alta incertesa i la volatilitat que tenia el mercat.

trivago Net CPA Mirai
Jun.-des. 2021, campanyes Mirai

 El problema d’aquest model és que l’hoteler continua assumint el risc de la cancel·lació, la qual cosa encara genera certa incertesa, ja que, tot i que en descens clarament sostingut, seguim en ràtios de cancel·lació més altes que el 2019. Si afegim aquesta dada a la nostra taula, veurem que els costos reals dels hotels s’incrementen substancialment, malgrat seguir per sota del límit del 18% que ens marquen les OTA.

Jun.-des. 2021, campanyes Mirai

Net CPA o comissions netes, el nou producte de trivago

Coneixedor d’aquesta situació i per abordar aquesta preocupació hotelera, trivago evoluciona el seu model CPA brut per convertir-lo en Net CPA i tindrà en compte les cancel·lacions a l’hora de cobrar la comissió.

El model serà llançat aviat per trivago i a Mirai ja hem dut a terme els desenvolupaments necessaris per garantir una traçabilitat precisa, la reconciliació de les reserves i ser així,  dels primers a adoptar el nou model CPA.

Què és el nou Net CPA de trivago?

A diferència de les comissions a les OTA o a Google Hotel Ads en la seva modalitat de “commission per stay” que es paguen reconciliant reserves “post-checkout”, en el model Net CPA de trivago el procediment és diferent, encara que el resultat és pràcticament el mateix.

  1. Al final de cada mes, trivago cobrarà una comissió per les reserves efectuades durant el mes, com al model CPA brut, a excepció de les reserves realitzades i cancel·lades el mateix mes.
  2. L’hotel disposarà de fins a 180 dies des de la data de la realització de la reserva o, com a màxim, la data del checkout per reconciliar aquestes reserves i notificar a trivago que han sigut modificades o cancel·lades.
  3. Cada mes, trivago tindrà en compte aquestes cancel·lacions i modificacions (com a notes de crèdit) i ajustarà la factura del següent mes, tot restant-ne la diferència.

De manera que, al llarg d’un any, el resultat de la comissió efectiva a pagar es calcula sobre les reserves netes, ja que les cancel·lacions les ha anat tornant trivago a cada successiva factura.

Quines són les noves comissions en aquest model Net CPA ?

La comissió mínima varia per mercat i es basa en les comissions mínimes ja establertes per al CPA brut, a les quals suma un 20% més. És a dir, si a CPA brut la comissió és 5%, a CPA net serà 6%. El que fa trivago no és sinó anticipar una cancel·lació del 20%, que és un valor per sota del mercat fins i tot amb dades del 2019 i molt més ara. És, per tant, una proposta altament atractiva per part de trivago. És important que l’hotel estableixi un objectiu de CPA competitiu per aconseguir una bona visibilitat, ja que el CPA mínim podria no ser suficient.

trivago permet establir 6 nivells de comissió per cada mercat perquè els hotels aconsegueixin més visibilitat als diferents punts de venda. En tots els casos són comissions molt per sota del límit que carreguen les OTA (18%-20%), fet que el converteix en una opció molt recomanable. Cal tenir en compte que el rol principal de trivago és a la part baixa del funnel de conversió i, per tant, és un “channel shift” o “canvi de canal” on tot el que captis per sota del 18% és beneficiós per a tu.

Les comissions mínimes de partida a cada mercat són les següents:

comissions mínimes trivago net CPA Mirai
Valors mínims de CPA en campanyes Mirai

Podré combinar diferents models (CPC, CPA brut i Net CPA)?

No dins del mateix mercat. Sí, si és a diferents mercats. En aquest cas, cada hotel haurà de triar per a cada mercat entre els models CPC, CPA brut i Net CPA en funció del seu ADR o preu mitjà i el percentatge de cancel·lació en aquell mercat.

Com dèiem abans, les cancel·lacions s’estan moderant a tots els mercats, però encara hi ha diferències. A mesura que veiem com s’aixequen les restriccions de moviment entre països esperem una correlació més gran.

evolucion cancelaciones junio dicembre 2021 Mirai
Fuente: Mirai

Què passa si una reserva es cancel·la 6 mesos després de la data de reserva?

És un dels punts “de fuga” d’aquest model, ja que pagaries aquella comissió tot i estar cancel·lada. La realitat és que hem comptabilitzat les reserves que compleixen aquesta casuística i són mínimes. En qualsevol cas, si és el teu cas, ho has de contemplar i augmentar proporcionalment la comissió neta final. Si, per exemple, un 2% de les reserves es cancel·len 6 mesos després de fer-les i estàs pagant 8% de CPA net, això t’afectaria en un increment del 0,16% de la comissió a pagar (8% x (1+ 0,02)=8,16%).

Jun.-des. 2021, Campanyes Mirai

Quins altres canvis porta el Net CPA de trivago?

Hi ha moltes coses que no canvien entre el Net CPA i CPA brut de trivago i seguiran igual:

  • Com es visualitzen els anuncis
  • Com es posicionen al rànquing de resultats de trivago
  • La freqüència dels canvis de comissions i campanyes
  • L’activació de campanyes
  • La finestra d’atribució de campanyes és de 30 dies
  • La possibilitat de participació de les OTA

L’impacte més gran del canvi del Net CPA es produeix en la manera com les cancel·lacions afecten les comissions a pagar i quant a facturació entre trivago i els seus partners de connectivitat.

Vull activar el meu hotel a Net CPA o migrar les meves campanyes actuals a Net CPA, ho puc fer ja?

Aquest canvi l’ha de fer el teu integration partner de trivago i has de contactar-hi per sol·licitar-lo.

A Mirai sempre ens esforcem per ser els primers a adoptar les noves funcionalitats i desenvolupaments i estem preparats per implementar el model de net CPA quan sigui llançat per trivago. Aquest nou model estarà disponible per a tots els nostres hotels independents.

On he de reconciliar les reserves de trivago perquè em descomptin les cancel·lacions?

Si fas servir Mirai com a motor de reserves o connector de metasearch, nosaltres farem la reconciliació per tu. No has de fer cap pas manual addicional. 

El Net CPA també està disponib le per a Rate Connect?

Sí. Els clients que tinguin contractat el servei de trivago Rate Connect també poden utilitzar el Net CPA. Tres diferències:

  • Serà un model pur de comissió per estada amb reconciliació post checkout i descomptant cancel·lacions (com les OTA).
  • Les comissions mínimes oscil·laran entre el 15% i el 18% del valor de reserva, incloent-hi impostos.
  • trivago posa a disposició de l’hotel trivago business studio perquè l’hoteler pugui fer les reconciliacions.

Conclusió

Amb aquesta millora, trivago encerta aportant un model més senzill, transparent i segur per als hotels. D’aquesta manera redueix substancialment el risc de la inversió i en millora, per tant, el seu retorn.

Aquest model hauria d’animar tots els hotels que no inverteixen actualment a trivago a començar a fer-ho, triant l’estratègia (CPC, “gross CPA” o “Net CPA”), sempre per mercat, que més s’ajusti a les seves necessitats.

Un altre dels grans avantatges és psicològic. En tractar-se gairebé d’un model de comissió per estada, en molts casos els hotelers podran no comptabilitzar el pagament de comissions com a pressupost de màrqueting sinó com a cost de distribució, i això permetrà comptar amb més pressupost per diversificar les seves inversions en màrqueting digital de pagament.

Pels que ja estiguin invertint a trivago en model CPA brut, el que és natural és passar-se a net CPA, sempre que la cancel·lació en aquest mercat sigui 20% o superior. Pels que es mantenen a CPC perquè els surt a compte (perquè tenen la distribució molt controlada, bon ADR i la sofisticació de poder gestionar ii automatitzar els CPC), aquest canvi no sembla gaire rellevant.

Si encara no ets client Mirai i vols saber més del net CPA de trivago o descobrir com rendibilitzar al màxim les teves inversions a metacercadors, visita Mirai Metasearch o contacta amb nosaltres a metasales@mirai.com.